Retour- , Garantie- & Montagevoorwaarden
Retourneren:
Wanneer moet ik het artikel uiterlijk terugsturen?
U dient het artikel binnen het bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst te retourneren. Bij B2B (bij bestellen met opgave van een geldig EU BTW nummer) geldt er geen bedenktermijn.
Let op dat deze in de originele staat en onbeschadigd terug word gestuurd.
Mocht u een product willen retourneren dan kunt u een e-mail sturen naar: info@trainhornsnederland.nl zodat wij er van op de hoogte zijn.
Bij de hand gemaakte dobbelstenen geldt er geen bedenktermijn.
Hoe moet ik het artikel retourneren?
Retourneer uw aankoop in de originele, onbeschadigde verpakking, inclusief de originele factuur. Geef eventueel ook een korte omschrijving van reden van retournering aan (bijvoorbeeld: beschadigd artikel, onvolledig artikel, garantie na contact), en uw contactgegevens.
- Wanneer de bestelling beschadigd is, onvoldoende gefrankeerd is, er geen originele factuur bijgevoegd is of/en er geen melding van retour per e-mail/whats app bij ons gemeld is, zal deze retournering niet in behandeling worden genomen.
Retourneringen kunnen naar onderstaand adres gestuurd worden:
Train Horns Nederland
o.v.v. retournering
Bruinvisweg 2
7156JA Beltrum
Let op! Dit is geen bezoekadres.
Schade en waardevermindering
Als klant heb je het recht om het ontvangen product na ontvangst te beoordelen, zoals je dit in een winkel ook zou doen. Indien tijdens het beoordelen zichtbare schade of gebruikssporen aan het product ontstaan (bijvoorbeeld door monteren / demonteren) die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, is de klant voor deze waardevermindering aansprakelijk. Het is dan ook belangrijk dat je het product tijdens de bedenktermijn zorgvuldig en voorzichtig behandelt.
Krijg ik mijn verzendkosten terug bij het retourneren?
Wij zullen zo spoedig mogelijk na ontvangst en controle van het artikel overgaan tot restitutie van het aankoopbedrag en de verzendkosten. Bij het retourneren van niet de gehele bestelling, zal alleen het bedrag van het geretourneerde artikel gerestitueerd worden.
De kosten en de verantwoordelijkheid voor het retourneren van de bestelling zijn voor uw eigen rekening.
Mijn bestelling is onvolledig afgeleverd. Wat moet ik doen?
Neem binnen een week contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@trainhornsnederland.nl. Wij zullen samen met u naar een passende oplossing zoeken.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de artikelen. Heeft u een beschadigd artikel ontvangen? Dan vragen wij u om dit binnen 48uur na ontvangst bij ons te melden via info@trainhornsnederland.nl en geen gebruik te maken van het artikel i.v.m. garantievoorwaarden. Wij verzoeken u ook om foto’s mee te sturen van de situatie, zodat wij de schade kunnen beoordelen en samen opzoek gaan naar een oplossing.
Garantie:
Garantie voorwaarden (voor garantie voorwaarden B2B zie Algemene Voorwaarden):
Bij alle producten wordt de Nederlandse wettelijke garantie termijn gehanteerd. Indien zich tijdens de garantie termijn een defect aan het product mocht voordoen (als gevolg van fabricage- of materiaalfouten), zullen we samen opzoek gaan naar een oplossing. De garantie termijn gaat in op de dag dat het product ontvangen is.
In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen – zelfs als het product nog binnen de garantie periode valt. Dit kan onder andere komen door:
- Gebreken die ontstaan zijn aan het product door een onjuiste montage (verkeerde aansluiting/montage, verkeerde spanning, kortsluiting etc.)
- Aangebrachte schade die na de koop ontstaan is (zoals vallen, scheuren, krassen).
- De koper wijzigingen aan producten heeft aangebracht, wijzigingen heeft laten aanbrengen. (Let op: de compressor van een luchttank afhalen die origineel niet los van elkaar geleverd zijn is valt hier ook onder)
- Reparaties aan het product heeft verricht of laten verrichten door derden zonder onze schriftelijke toestemming.
- Het product naar oordeel van leverancier is verwaarloosd dan wel onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld en/of onderhouden, en/of sprake is van normale slijtage.
- Het product niet in originele samenstelling is en/of gebruikt met ongeschikte of verkeerde accessoires. Installatie van onderdelen of accessoires die niet compatibel zijn met het oorspronkelijke doel van het product
- Verwijdering of beschadiging van garantiestickers/zegels.
- Het product zelf uit elkaar heeft gehaald of heeft laten halen door derden zonder onze schriftelijke toestemming.
- Het product op andere wijze of in andere omstandigheden is gebruikt dan waar deze voor bedoeld is.
- Beschadiging door inwerking van vocht of andere van buiten komende oorzaken en/of factoren (zoals bijv. opspattende stenen, pekel, water, drempels/raken wegdek). Houd hier dus rekening mee tijdens de montage op welke plek je de producten gaat monteren.
Wij raden u aan om alvorens uw product op te sturen eerst te bekijken of uw product niet uitgesloten is van garantie. In bovengenoemde gevallen komen de reparatie kosten en verzendkosten voor rekening van de afnemer.
De wettelijke garantie geldt uitsluitend indien je over een originele factuur beschikt en indien je ons binnen bekwame tijd (14dagen) na constatering van de gebreken op de hoogte hebt gesteld. Bewaar de originele factuur dus goed!!
- Voeg bij het retour sturen voor garantie de originele factuur (als wij deze nog niet via e-mail of whatsapp hebben ontvangen) of/en uw contactgegevens (op een los papier in de doos) toe, zodat we weten van wie deze retour is.
Wanneer de retour zending onvoldoende gefrankeerd is, er geen originele factuur of/en geen contactgegevens bijgevoegd zijn , of/en er geen melding van retour per e-mail/whatsapp bij ons gemeld is, zal deze retournering niet in behandeling worden genomen. - Graag het artikel schoon op sturen. Artikelen die onder het vet, olie, ed zitten worden door ons niet in behandeling genomen.
De garantie is niet overdraagbaar.
Op de hand gemaakte dobbelstenen zit geen garantie.
B2B verkoop:
- Eventuele gebreken, missende producten of verkeerd geleverde producten dienen binnen 48 uur na levering per mail te worden gemeld.
Na het constateren van enig gebrek is de afnemer verplicht om het gebruik en de verkoop van de betreffende producten onmiddellijk te staken q. niet te verrichten en voorts al het redelijkerwijs mogelijke te doen en te laten ter voorkoming van (verdere) schade.
- De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn van 1 jaar en gaat in vanaf de aankoopdatum. Het vervallen van de garantie is gelijk aan die van de consument hierboven.
- Er geldt geen bedenktermijn voor een B2B bestelling.
- Bij op rekening kopen dienen facturen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur betaald te worden.
Montage voorwaarden:
Voor beschadigingen of defecten tijdens of na montage zijn wij ten alle tijden niet aansprakelijk.
Belangrijk: Elektrische delen van een hoorn moeten op een droge plek gemonteerd worden!
Team Train Horns Nederland
